Algemene voorwaarden
Alle verkopen die gebeuren via bemarket.be zijn verkopen tussen de ondernemer en de eindklant/consument. BeMarket draagt geen enkele aansprakelijkheid voor de uitvoering van de verkoop en/of de conformiteit en kwaliteit van de producten die via de website te koop worden aangeboden.
ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN BEMARKET
Ondernemingsgegevens
Maatschappij: Bemarket bv
Beheerder: Jean-Claude Peirs
Maatschappelijke zetel: Bulkenhof 3, 9800 Deinze
BE 0732.587.451 RPR Gent
E-mail: info@bemarket.be
Tel: +32 496.57.72.72
Artikel 1: Algemene bepalingen
De e-commerce website van Bemarket, een bv met maatschappelijke zetel te Deinze 9800, Bulkenhof 3, BTW-nummer BE 0732.587.451, RPR Gent, hierna 'Bemarket', biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.
Onderhavige Algemene Voorwaarden ("Voorwaarden") zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (“Klant”). Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van Bemarket moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door Bemarket aanvaard zijn.
Artikel 2: Prijs
Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen of belastingen.
Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.
De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
Artikel 3: Aanbod
Ondanks het feit dat de Bemarket multiwebshop met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Bemarket niet. Bemarket is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Bemarket is in geen geval aansprakelijk in geval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.
Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze klantendienst via e-mail klantenservice@bemarket.be of per telefoon, die vermeld staat per product.
Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door Bemarket. Bemarket kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Artikel 4: Online aankopen
Bestellen en online aankopen bij Bemarket doe de Klant makkelijk en eenvoudig:
- Klant kiest één of meerdere artikels en plaatst die in zijn BeMarket winkeltas.
- Klant rondt de bestelling af en betaalt.
- Zijn bestelling wordt meteen doorgegeven aan Bemarket en haar Bemarket-ondernemer(s).
- Klant ontvangt zijn bestelling door Bemarket of haar Bemarket-ondernemer.
Wanneer de Klant bestelt bij BeMarket kan de Klant kiezen tussen verschillende veilige betaalmogelijkheden: Bancontact/Mister Cash, kredietkaart, iDeal of overschrijving. De betaling wordt overgemaakt naar een derdengeldenrekening. Als de betaling staat op deze rekening, ontvangt onze aangesloten en gecertificeerde ondernemer het bedrag vanaf deze rekening.
Bij betaling met kredietkaart wordt het bedrag afgeschreven als zijn artikel de winkel verlaat.
Bemarket en haar ondernemer zijn gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.
Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst
5.1 Algemene voorwaarden
Artikelen besteld via Bemarket worden geleverd België, Nederland en in en buiten de EU.
Voor een verzending buiten België zijn er extra verzendkosten. De juiste verzendkosten ziet de Klant wanneer hij het gewenste land van bezorging aanklikt bij de bestelling van zijn winkeltas.
Hieronder een indicatie:
Land |
Verzendkosten |
Binnen de EU |
€ 5,99 - € 33,99 |
Buiten de EU |
€ 21,99 - € 31,99 |
|
|
Buiten de EU worden mogelijk invoer- of douanerechten aangerekend. De plaatselijke douane geeft de juiste informatie.
De levering gebeurt door Bpost en derde partijen (ondernemers, koeriersdiensten buiten contract van Bpost.
Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen aan de woonplaats van de Klant geleverd binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling.
De bestelling wordt meestal in 1 keer bezorgd.
Wanneer de bestelling meerdere artikels bevat van verschillende ondernemers dan zorgt Bemarket ervoor dat elk artikel uit zijn bestelling even snel bezorgd kan worden. De Klant betaalt slechts 1 keer verzendingskosten.
Bij grote huishoudelijke apparaten is het wel aangeraden om de bezorgdag te kiezen. We hebben een professioneel bezorgteam voor grote huishoudelijke apparaten (€ 14,99) en televisies groter dan 43 inch (€ 19,99).
De Klant ontvangt de QR-code en 6-cijferige code om zijn kluisje te openen van zodra zijn pakketje klaarligt. Dit kan ook per sms. De Klant kan zijn gsm-nummer tijdens de bestelling ingeven. Bij de afhaalautomaat scant de Klant de QR-code of voert de Klant de 6 cijfers in. Het kluisje gaat automatisch open. Bij verlies van de code kan de Klant bij de automaat een nieuwe code opvragen. De Klant krijgt dan de code direct via mail of sms.
Deze optie kan niet gebruikt worden wanneer er geen bpost-pakjesautomaat in de buurt is of wanneer het artikel van de Klant te groot of meer dan 2 artikelen bevat.
Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan klantenservice@bemarket.be.
Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door Bemarket was geboden.
5.2 Bijzondere voorwaarden bij zonne-gerelateerde producten, zoals omvormers, hybride omvormers, zonnepanelen, thuisbatterijen en bijhorende accessoires
5.2.1 Leveringen
a. Risico: De goederen worden steeds verzonden op risico van de koper, zelfs indien ze franco door ons geleverd worden.
b. Leveringstermijn: De leveringstermijnen worden enkel ter informatie gegeven en binden de verkoper niet. Vertragingen geven geen recht op schadevergoeding noch op het schrappen van de bestelling.
c. Facturatie: Tenzij anders bepaald, gebeurt de facturatie op datum van de ter beschikkingstelling van het materiaal. De bewaring van de goederen gebeurt op risico van de koper vanaf de datum van de ter beschikkingstelling van het materiaal. Indien de koper de goederen niet afhaalt of in ontvangst neemt binnen een termijn van 10 werkdagen na hun ter beschikkingstelling, mag BeMarket BV de bestelling schrappen zonder enige schadeloosstelling.
5.2.2 Terugname
Verkochte goederen worden noch teruggenomen, noch omgeruild. Mits voorafgaand schriftelijk akkoord, kan hiervan afgeweken worden. In dat geval wordt een vermindering toegepast voor administratieve kosten met een minimum van 85 EUR. De terugzending is voor rekening van de koper, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
5.2.3 Milieubijdrage
Er zal een milieubijdrage aangerekend worden op de betrokken goederen en volgens de tarieven die op dat moment in voege zijn bij RECUPEL, PV CYCLE BELGIUM en elk ander erkend organisme. Op die door BeMarket BV doorgestorte milieubijdragen kan geen enkele korting toegekend worden.
5.2.4 Klachten en garantie
a. Klachten: Alle klachten in verband met de levering of met de factuur moeten ons, op straffe van verval, schriftelijk gemeld worden binnen de acht dagen na de datum van ontvangst van de goederen, respectievelijk datum van de bestelling en factuur. De goederen die het voorwerp zijn van een klacht, moeten ter onzer beschikking blijven voor controle; ze zullen verondersteld worden als door de klant aanvaard, wanneer ze niet meer te herkennen of reeds verwerkt zijn.
b. Garantie: De productgarantie beperkt zich tot de garantie van de fabrikant en haar termijn start op het ogenblik dat het product ter beschikking wordt gesteld. Onze verantwoordelijkheid beperkt zich tot de waarborg van het product.
Onze verantwoordelijkheid blijft in alle geval beperkt tot de waarde van de goederen op de dag van melding. In geen enkel geval zullen wij verantwoordelijk gesteld worden voor onrechtstreekse of bijkomende schade of schade veroorzaakt door verkeerd gebruik.
c. Onze adviezen en studies blijven ter informatie, zonder enige verbintenis of verantwoordelijkheid van onzentwege.
Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud
De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van Bemarket en haar ondernemers.
De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van Bemarket te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.
Artikel 7: Herroepingsrecht
De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij Bemarket.
De Klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de Klant of een door de Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Wanneer de Klant in dezelfde bestelling meerdere goederen heeft besteld die afzonderlijk worden geleverd dan verstrijkt de herroepingstermijn 14 kalenderdagen na de dag waarop de Klant of een door de Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant Bemarket en haar Bemarket-ondernemer, met adres Bulkenhof 3, 9800 Deinze (België) en e-mail klantenservice@bemarket.be, via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. De Klant kan hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven moet de Klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
De Klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan Bemarket of haar Bemarket-ondernemer heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan Bemarket, met adres Bulkenhof 3, 9800 Petegem ad Leie (België). De Klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de Klant.
Indien de goederen door hun aard niet op normale wijze via de post teruggezonden kunnen worden (bv. grote huishoudtoestellen, meubels, etc.) dan komen de directe kosten van het terugzenden van de goederen voor rekening van de Klant. De kosten worden geraamd op een maximum van ongeveer 100 EUR.
Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt Bemarket zich het recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de Klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen.
Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal Bemarket alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat Bemarket op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten kan Bemarket wachten met de terugbetaling totdat hij alle goederen heeft teruggekregen.
Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de Klant voor een andere wijze van levering dan de door Bemarket geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.
Bemarket betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen de Klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
De Klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor:
- de levering of verstrekking van goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop Bemarket of Bemarket-ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
- de levering van volgens specificaties van de Klant vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
- de levering van goederen die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid;
- de levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
- de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
- de levering van alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij de sluiting van de verkoopovereenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de onderneming geen invloed heeft;
- overeenkomsten waarbij de Klant Bemarket of Bemarket-ondernemer specifiek verzocht heeft hem te bezoeken om daar dringende herstellingen of onderhoud te verrichten;
- de levering van verzegelde audio- en verzegelde video-opnamen en verzegelde computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- de levering van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van overeenkomsten voor een abonnement op dergelijke publicaties;
- overeenkomsten die zijn gesloten tijdens een openbare veiling;
- de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten, catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien in de overeenkomsten een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien;
- de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de Klant en mits de Klant heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht daarmee verliest (bv. downloaden van muziek, software);
- de overeenkomsten voor diensten voor weddenschappen en loterijen.
Artikel 8: Garantie
Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd.
Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. De Klant wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.
Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de Klant thuis zijn afgeleverd, dient de Klant contact op te nemen met de klantendienst van Bemarket en het artikel op zijn kosten terug te bezorgen aan Bemarket of haar ondernemers.
Bij vaststelling van een gebrek moet de Klant Bemarket en haar ondernemers zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 2 maanden na vaststelling ervan door de Klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.
De wettelijke garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.
Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden volgend op datum van aankoop, desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de Klant.
Artikel 9: Klantendienst
De klantendienst van Bemarket is bereikbaar op het telefoonnummer +32 496.57.72.72, via e-mail op klantenservice@bemarket.be of per post op het volgende adres Bulkenhof 3, 9800 Deinze (België). Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden.
Artikel 10: Sancties voor niet-betaling
Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover Bemarket beschikt, is de Klant ingeval van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar verschuldigd op het niet-betaalde bedrag. Bovendien is de Klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 25 euro per factuur.
Onverminderd het voorgaande behoudt Bemarket zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.
Artikel 11: Privacy
De verantwoordelijke voor de verwerking, Bemarket en haar Bemarket-ondernemers respecteren de Belgische wet van 8 december 1992 met betrekking tot de bescherming van het privéleven in de verwerking van de persoonlijke gegevens.
De door de Klant meegedeelde persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden voor volgende doeleinden: het verwerken en leveren van de betaling en bestelling, versturen van nieuwsbrieven, reclame- en marketingdoeleinden en datadrivendoeleinden.
De Klant beschikt over een wettelijk recht op inzage en eventuele correctie van zijn persoonsgegevens. Mits bewijs van identiteit (kopie identiteitskaart) kan de Klant via een schriftelijke, gedateerde en ondertekende aanvraag aan Bemarket met adres, Bulkenhof 3, 9800 Deinze (België), gratis de schriftelijke mededeling bekomen van zijn persoonsgegevens. Indien nodig kan de Klant ook vragen de gegevens te corrigeren die onjuist, niet volledig of niet pertinent zouden zijn.
In geval van gebruik van gegevens voor direct marketing kan de Klant zich kosteloos verzetten tegen het gebruik van zijn gegevens voor direct marketing. Hiertoe kan de Klant zich steeds richten tot Bemarket met adres, Bulkenhof 3, 9800 Deinze (België) en e-mail: klantenservice@bemarket.be.
Bemarket en haar Bemarket-ondernemers behandelen de persoonsgegevens als vertrouwelijke informatie en zullen die niet doorgeven, verhuren of verkopen aan derden. Het is mogelijk dat de verkregen persoonsgegevens worden doorgegeven aan met ons samenwerkende bedrijven: Bpost en andere koeriersdiensten, gegevenscentra die Bemarket website en gegevensbestanden opslaan en beheren, IT-dienstverleners (die de Bemarket-systemen onderhouden), advies- en marketingbureaus, webontwikkelaars (die de Bemarket-systemen verbeteren).
De Klant is zelf verantwoordelijk voor het vertrouwelijk houden van zijn logingegevens en het gebruik van zijn paswoord. Zijn paswoord wordt gecodeerd opgeslagen, Bemarket heeft dus geen toegang tot zijn paswoord.
Bemarket houdt online (anonieme) bezoekersstatistieken bij om te kunnen bekijken welke pagina’s van de internetsite in welke mate bezocht worden.
Indien de Klant vragen heeft over deze privacy statement, kan hij Bemarket contacteren via e-mail: klantenservice@bemarket.be.
Artikel 12: Gebruik van cookies
Bemarket maakt gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website en/of Flash-applicaties wordt meegestuurd en door de browser op de harde schrijf van de computer, mobiele telefoon, smartwatch of tablet wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar de servers van Bemarket teruggestuurd worden.
Het gebruik van cookies is van groot belang voor het goed laten draaien van het Bemarket-platform, maar ook cookies waarvan de Klant niet direct het effect ziet zijn zeer belangrijk. Dankzij de (anonieme) input van bezoekers kan Bemarket het gebruik van de webshop verbeteren en deze gebruiksvriendelijker maken.
12.1 Toestemming voor het gebruik van cookies
Voor het gebruik van bepaalde cookies is de toestemming van de Klant vereist. Dit doet Bemarket door middel van een zogenaamde cookie wall.
12.2 De gebruikte type cookies en hun doelstellingen
Bemarket gebruikt de volgende type cookies:
- Functionele cookies: hiermee kan Bemarket de website beter laten functioneren en is het gebruikersvriendelijker voor de bezoeker. Bijvoorbeeld: Bemarket slaat de inloggegevens op of wat de Klant in zijn winkelmandje heeft gestopt.
- Geanonimiseerde analytische cookies: deze zorgen ervoor dat iedere keer wanneer de Klant een website bezoekt er een anonieme cookie wordt gegenereerd. Deze cookies weten of de Klant de site al eerder bezocht heeft of niet. Alleen bij het eerste bezoek, wordt er een cookie aangemaakt, bij volgende bezoeken wordt er gebruik gemaakt van de reeds bestaande cookie. Deze cookie dient enkel voor statistische doeleinden. Zo kunnen daarmee de volgende data verzameld worden:
- het aantal unieke bezoekers
- hoe vaak gebruikers de site bezoeken
- welke pagina’s gebruikers bekijken
- hoelang gebruikers een bepaalde pagina bekijken
- bij welke pagina bezoekers de site verlaten
- Analytische cookies: deze zorgen ervoor dat iedere keer wanneer de Klant een website bezoekt er een cookie wordt gegenereerd. Deze cookies weten of je de site al eerder bezocht hebt of niet. Alleen bij het eerste bezoek, wordt er een cookie aangemaakt, bij volgende bezoeken wordt er gebruik gemaakt van de reeds bestaande cookie. Deze cookie dient enkel voor statistische doeleinden. Zo kunnen daarmee de volgende data verzameld worden, zoals:
- welke pagina's de gebruikers hebben bekeken
- hoe lang de bezoekers op een bepaalde pagina zijn gebleven
- bij welke pagina de gebruikers de site hebben verlaten
- Eigen Tracking cookies: hierdoor kan Bemarket te weten komen dat de Klant naast haar webshop ook op de betreffende andere website(s) uit haar netwerk is geweest. Het daardoor opgebouwde profiel is niet gekoppeld aan zijn naam, adres, e-mailadres en dergelijke, maar dient alleen om advertenties af te stemmen op het profiel van de Klant, zodat deze zo veel mogelijk relevant voor hem zijn. Voor deze cookies vraagt Bemarket de toestemming van de Klant. Zonder zijn toestemming worden deze cookies dus niet geplaatst.
- Tracking cookies van anderen: hiermee wordt bijgehouden welke pagina’s de Klant bezoekt op internet om zijn persoonlijke profiel op te kunnen bouwen. Dit profiel wordt niet gekoppeld aan zijn naam, adres, e-mailadres en dergelijke zoals bij Bemarket bekend, maar dient alleen om advertenties af te stemmen op het profile van de Klant zodat deze zo veel mogelijk relevant voor hem zijn. Voor deze cookies vraagt Bemarket de toestemming van de Klant. Zonder zijn toestemming worden deze cookies dus niet geplaatst.
- Social media related cookies: hiermee registreren social media zoals Facebook en LinkedIn welke artikels en pagina’s de Klant deelt via hun sociale media sharing buttons. Ze kunnen ook tracking cookies bevatten die het surfgedrag van de Klant op het web volgen.
- Site improvement cookies: hiermee kan Bemarket verschillende versies van een webpagina testen om te kijken welke pagina het beste wordt bezocht.
12.3 Je rechten met betrekking tot je gegevens
De Klant heeft het recht op inzage, rectificatie, beperking en verwijdering van persoonsgegevens. Daarnaast heeft de Klant het recht van bezwaar tegen verwerking van persoonsgegevens en recht op gegevensoverdraagbaarheid. De Klant kan deze rechten uitoefenen door een mail te sturen via klantenservice@bemarket.be. Om misbruik te voorkomen kan Bemarket de Klant daarbij vragen om zich adequaat te identificeren. Wanneer het gaat om inzage in persoonsgegevens gekoppeld aan een cookie, vraagt Bemarket de Klant een kopie van het cookie in kwestie mee te sturen. De Klant kan deze terugvinden in de instellingen van zijn browser.
12.4 Cookies blokkeren en verwijderen
De Klant kan cookies te allen tijden eenvoudig zelf blokkeren en verwijderen via zijn internetbrowser. Ook kan de Klant zijn internetbrowser zodanig instellen dat hij een bericht ontvangt als er een cookie wordt geplaatst. De Klant kan ook aangeven dat bepaalde cookies niet geplaatst mogen worden. Bekijk voor deze mogelijkheid de helpfunctie van de browser. Als de Klant de cookies in zijn browser verwijdert, kan dat gevolgen hebben voor het prettig gebruik van de Bemarket-webshop.
Sommige tracking cookies worden geplaatst door derden die onder meer via de Bemarket-webshop advertenties aan de Klant vertonen. Deze cookies kan de Klant centraal verwijderen via www.youronlinechoices.eu.
Wanneer de Klant geen cookies wilt, dan kan Bemarket niet meer garanderen dat de webshop helemaal goed werkt. Het kan zijn dat enkele functies van het platform verloren gaan of zelfs dat de Klant de webshop helemaal niet meer kan bezoeken. Daarnaast betekent het weigeren van cookies ook niet dat de Klant helemaal geen advertenties meer te zien krijgt. De advertenties zijn dan alleen niet meer toegesneden op zijn interesses en kan daardoor vaker worden herhaald.
Hoe de Klant zijn instellingen kan aanpassen, verschilt per browser. Indien nodig raadpleegt de Klant de helpfunctie van zijn browser, of klikt hij op één van de onderstaande iconen om direct naar de handleiding van zijn browser te gaan.
- Firefox: https://support.mozilla.org/nl/kb/cookies-verwijderen-gegevens-wissen-websites-opgeslagen
- GoogleChrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform=Desktop&hl=nl
- Internet Explorer: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/278835
- Safari: https://support.apple.com/kb/ph21411?locale=nl_NL
12.5 Nieuwe ontwikkelingen en onvoorziene cookies
De teksten van Bemarket-webshop kunnen op ieder moment worden aangepast door voortdurende ontwikkelingen. Dit geldt ook voor deze cookieverklaring. Daarom neemt de Klant best deze verklaring regelmatig door om op de hoogte te blijven van eventuele wijzigingen.
In blogartikelen kan gebruik worden gemaakt van content die op andere sites wordt gehost en op Bemarket wordt ontsloten door middel van bepaalde codes (embedded content); zoals bijvoorbeeld YouTube video's. Deze codes maken vaak gebruik van cookies. Bemarket heeft echter geen controle op wat deze derde partijen met hun cookies doen.
Het kan ook voorkomen dat via de Bemarket-webshop cookies worden geplaatst door anderen, waarvan wijzelf niet altijd op de hoogte zijn. Wanneer de Klant op de Bemarket-webshop onvoorziene cookies tegenkomt die hij niet kan terugvinden in het overzicht, kan hij dat laten weten aan Bemarket via klantenservice@bemarket.be. De Klant kan ook rechtstreeks contact opnemen met de derde partij en vraag welke cookies ze plaatsten, wat de reden daarvoor is, wat de levensduur van de cookie is en op welke manier ze je privacy gewaarborgd hebben.
12.6 Aanpassingen van cookies
Bemarket zal deze verklaringen af en toe aan moeten passen, bijvoorbeeld wanneer ze haar webshop aanpast of de regels rondom cookies wijzigt. De recenste aanpassing rond het gebruik van cookies op de Bemarket-webshop werd uitgevoerd op: 02 juli 2019.
Bij vragen en/of opmerkingen kan de Klant contact opnemen met klantenservice@bemarket.be.
Artikel 13: Aantasting geldigheid - niet-verzaking
Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.
Het nalaten op gelijk welk moment door Bemarket en haar Bemarket-ondernemers om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.
Artikel 14: Wijziging voorwaarden
Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van Bemarket. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.
Artikel 15: Bewijs
De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.
Artikel 16: Toepasselijk recht – Geschillen
Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht.
De rechtbanken van de woonplaats van de Consument zijn bevoegd bij gerechtelijke geschillen. De Consument kan zich ook wenden tot het ODR-platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Bijlage 1: Modelformulier voor herroeping
Beste Klant, dit formulier moet je alleen invullen en terugzenden als je de overeenkomst wilt herroepen.
Aan: Bemarket, Bulkenhof 3, 9800 Deinze (België) en/of klantenservice@bemarket.be:
Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*):
Besteld op (*)/Ontvangen op (*):
Naam/Namen consument(en) :
Adres consument(en) :
Handtekening van consument(en) [alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend]:
Datum :
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.