Verzending & levering

Artikelen besteld via Bemarket worden geleverd België, Nederland en in en buiten de EU.

Voor een verzending buiten België zijn er extra verzendkosten. De juiste verzendkosten ziet de Klant wanneer hij het gewenste land van bezorging aanklikt bij de bestelling van zijn winkeltas.


Verzendkosten

Binnen de EU: € 4,99 - € 33,99

Buiten de EU: € 21,99 - € 31,99


Verzendkosten

BELGIE

Voor bestellingen binnen België gelden onderstaande tarieven:

Indien uw bestelling wordt verstuurd met bpost naar uw thuis, kantoor of bpost afhaalpunt:

0-30kg: 4,99 EUR incl. 21% btw.

Bij zonnepanelen pakketten en grotere artikelen vanaf 30kg leveren wij zelf uw bestelling en dan hanteren we een vaste leveringskost. De verzending gebeurd door H&K Lieferung.


NEDERLAND

Voor bestellingen naar Nederland gelden onderstaande tarieven:

Indien uw bestelling wordt verstuurd met bpost naar uw thuis of kantoor:

0-30kg: 6.99 EUR incl. 21% btw.

Bij zonnepanelen pakketten en grotere artikelen vanaf 30kg leveren wij zelf uw bestelling en dan hanteren we een vaste leveringskost. De verzending gebeurd door H&K Lieferung.


AFHALEN VAN UW BESTELLING

Wanneer u uw bestelling afhaalt bij ons dan worden er uiteraard geen leveringskosten aangerekend. Afhalen van bestellingen gebeurt altijd na afspraak.


Buiten de EU worden mogelijk invoer- of douanerechten aangerekend. De plaatselijke douane geeft de juiste informatie.


De levering gebeurt door Bpost en derde partijen (ondernemers, koeriersdiensten buiten contract van Bpost.

Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen aan de woonplaats van de Klant geleverd binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling.

De bestelling wordt meestal in 1 keer bezorgd.


Wanneer de bestelling meerdere artikels bevat van verschillende ondernemers dan zorgt Bemarket ervoor dat elk artikel uit zijn bestelling even snel bezorgd kan worden. De Klant betaalt slechts 1 keer verzendingskosten.


Bij grote huishoudelijke apparaten is het wel aangeraden om de bezorgdag te kiezen. We hebben een professioneel bezorgteam voor grote huishoudelijke apparaten (€ 14,99) en televisies groter dan 43 inch (€ 19,99). 


De Klant ontvangt de QR-code en 6-cijferige code om zijn kluisje te openen van zodra zijn pakketje klaarligt. Dit kan ook per sms. De Klant kan zijn gsm-nummer tijdens de bestelling ingeven. Bij de afhaalautomaat scant de Klant de QR-code of voert de Klant de 6 cijfers in. Het kluisje gaat automatisch open. Bij verlies van de code kan de Klant bij de automaat een nieuwe code opvragen. De Klant krijgt dan de code direct via mail of sms.


Deze optie kan niet gebruikt worden wanneer er geen bpost-pakjesautomaat in de buurt is of wanneer het artikel van de Klant te groot of meer dan 2 artikelen bevat.


Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan klantenservice@bemarket.be.


Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door Bemarket was geboden.


Heb je nog vragen? Stuur jouw vraag naar klantenservice@bemarket.be, we zoeken graag naar een gepaste oplossing voor jou.


Onze klantenservice is op weekdagen bereikbaar tussen 09:00 en 17:00 uur. Tijdens het weekend staan we tot je beschikking van 11:00 tot en met 15:00 uur.

Mijn bestelling is niet tot bij mij geraakt. Wat kan ik doen?

We helpen je om jouw bestelling terug te vinden: in de verzendbevestiging vind je de Track & Trace code. Kijk via deze link op de Track & Trace pagina of de levertijd is gewijzigd. Controleer ook even of je het correcte leveradres invoerde in het systeem. Check ook zeker je brievenbus. Heb je een “niet thuis”-bericht ontvangen? Je pakje kan bij de buren afgeleverd zijn of de bezorger heeft een nieuw bezorgmoment ingepland.  Indien geen van bovenstaande zaken hielp, contacteer dan onze klantenservice via klantenservice@bemarket.be.

Wie bezorgt mijn bestelling?

BeMarket werkt samen met Bpost en hun bezorgpartners voor binnen- en buitenlandse leveringen. In uitzonderlijke gevallen kan de ondernemer zelf leveren. Voor grote artikelen beschikken we over een professioneel bezorgteam. 

Hoe worden grote artikelen geleverd?

Wasmachines, koelkasten en ander witgoed worden geleverd op je adres. Indien je in een appartement woont, dan brengen we deze ook tot aan de deur op jouw verdiep. 

Uit welke bezorgopties kan ik kiezen?

Standaardbezorging: €4,95 voor België

Standaardbezorging: €6,95 voor Nederland

Standaardbezorging: €7,95 voor Duitsland

Andere bezorgopties:

  • Zelf afhalen bij de ondernemer: helemaal gratis

  • Levering bij een afhaalpunt: Is het niet mogelijk om je bestelling op te halen? Iemand anders mag in jouw plaats je bestelling ophalen. Zijn of haar gegevens worden genoteerd, dus het is noodzakelijk dat de persoon zijn of haar identiteitskaart bij heeft. Je bestelling blijft vijf dagen liggen, op dag zes wordt het pakket teruggestuurd naar BeMarket.

  • Levering bij een bpost-pakjesautomaat: Je ontvangt een QR-code en 6-cijferige code om je kluisje te openen van zodra je pakketje klaarligt. Dit kan ook per sms. Je gsm-nummer kan je tijdens de bestelling ingeven. Bij de afhaalautomaat scan je de QR-code of voer je de 6 cijfers in. Het kluisje gaat automatisch open. Code kwijt? Bij de automaat kan je een nieuwe code opvragen. Die ontvang je onmiddellijk via email of sms. Kan je optie voor levering bij bpost-pakjesautomaat niet aanklikken? Dan is er geen bpost-pakjesautomaat in de buurt, is je artikel te groot of bevat je bestelling meer dan 2 artikelen. 

Hoeveel kost de levering van de bestelling?

Gewone bestellingen worden geleverd tegen het tarief van € 4,99 voor België.  

Voor een verzending naar het buitenland worden extra verzendkosten aangerekend. Raadpleeg de precieze verzendkost na het aanklikken van het bestemmingsland bij de bestelling van je product(en). In onderstaande tabel vindt u een indicatie van deze extra kosten.  

Binnen de EU

€6,99 - €33,99

Buiten de EU        €21,99 - €31,99

Buiten de EU worden mogelijk invoer- of douanerechten aangerekend. Wend u tot de plaatselijke douane voor correcte informatie.  

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

De voorziene levertijd wordt per artikel weergegeven op BeMarket. Mocht het buiten onze wil om anders verlopen en er een vertraging optreedt, dan brengen onze partners je hiervan op de hoogte. Bij het plaatsen van je bestelling start de ondernemer onmiddellijk de voorbereidingen om je pakje te verzenden. Je ontvangt tevens onmiddellijk een bevestiging per email. 


Wat als ik niet tevreden ben over de bezorger?

Laat ons weten waarom je niet tevreden bent. Omschrijf je klacht duidelijk en bezorg het ons via klachten@bemarket.be.  

Kunnen jullie de grote apparaten aansluiten?

Indien gewenst, dan doen we de installatie met veel plezier tegen de gepaste betaling. Bepaal zelf het moment waarop dit voor jou het beste past. Aansluiting zijn mogelijk van maandag tot en met zaterdag, tussen 08:00 en 22:00 uur. We verwittigen je van het uur op de dag van de afspraak. 

Nemen jullie mijn oude apparaat mee?

Wij bezorgen jouw nieuwe elektrisch toestel, en we nemen je oude gratis mee. Houd er wel rekening mee dat het oude toestel van gelijke grootte of kleiner is dan het nieuwe toestel, zodat het past in de laadruimte van de bezorger. Jouw oude toestel wordt milieuvriendelijk en volgens de wettelijke regels verwerkt. 

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de levering van een groot artikel?

Dan laat het bezorgteam een briefje voor je achter. Een nieuw bezorgmoment kan hiermee makkelijk en snel worden afgesproken. 

Wordt de bestelling in één keer bezorgd?

Indien mogelijk worden alle bestelde producten op hetzelfde moment geleverd. Wanneer de bestelling meerdere artikels bevat van verschillende partners, dan zorgen we ervoor dat elk besteld artikel even snel geleverd kan worden. Je betaalt slechts eenmaal verzendkosten.