Retourneren

Heb je nog vragen? Stuur jouw vraag naar klantenservice@bemarket.be, we zoeken graag naar een gepaste oplossing voor jou.

Onze klantenservice is op weekdagen bereikbaar tussen 09:00 en 19:00 uur. Tijdens het weekend staan we tot je beschikking van 11:00 tot en met 16:00 uur.

Ik heb geen terugbetaling ontvangen. Wat nu?

Normaal gezien staat het bedrag na vijf werkdagen op jouw rekening. Als dit niet zo is dan neem je best contact op met onze klantendienst via volgend emailadres klantenservice@bemarket.be. 

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Zodra we je retourzending afgehandeld hebben, betalen we je onmiddellijk terug. De meeste retourzendingen verwerken we binnen vijf werkdagen nadat ze teruggestuurd werden. Jouw geld wordt dan teruggestort op je rekening, ongeacht de betaalmethode die je gebruikte: 

  • Maestro, Bancontact of achteraf: binnen 5 werkdagen
  • Kredietkaart: binnen 5 werkdagen
  • iDEAL: binnen 5 werkdagen

Hoe snel is een retour verwerkt?

Een retour wordt gedaan binnen 5 werkdagen na ontvangst van de retourzending. 

We sturen je een mail om je te melden dat de retour bij ons is binnen gekomen. Zodra je retour is verwerkt, betalen we je terug.

Hoe weet ik of BeMarket mijn retourzending ontvangen heeft?

Van zodra we jouw retourzending verwerken, brengen we je op de hoogte via mail. Dit wordt gedaan binnen 5 werkdagen na ontvangst van de retourzending. 

Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?

Ja. Wanneer je een ophaalafspraak gemaakt hebt, stuur je een bericht naar klantenservice@bemarket.be. Op die manier is het BeMarket-team op de hoogte en hoeven ze niet langs te komen. 

Waar kan ik mijn artikelen voor retour afgeven?

  • De ondernemer die jouw artikel verstuurd heeft. 
  • Bpost-kantoor.
  • Bpost-afhaalpunt waar je het artikel hebt afgehaald.

Grote of zware artikelen worden opgehaald door ons BeMarket-team.

Wat als ik het retouretiket niet kan printen?

Schrijf het retouradres en het -nummer duidelijk leesbaar op je retourpakket.  

Tip: Gebeurt de retour met Bpost? Dan krijg je bij de retourmelding een barcode. Deze bevat alle gegevens die nodig zijn om de retour vlot en snel te laten gebeuren. 

Wat is het retouradres?

Het retouradres is: 

BeMarket - retour
Bulkenhof 3 
9800 Deinze 
België 

Moet ik betalen bij retourneren?

Pakketjes en brievenbuspost versturen is gratis. Grote of zware artikelen worden gratis opgehaald door ons BeMarket-team. 

Hoe retourneer ik mijn artikelen?

Breng ons via email (klantenservice@bemarket.be) op de hoogte van je wens om een product te retourneren. Je ontvangt een verzendlabel, print dit af en kleef het op de doos. Vervolgens geef je je pakket gratis af bij een Bpost-kantoor. Wij zorgen ervoor dat je geld teruggestort wordt binnen 5 werkdagen na ontvangst van jouw retourzending.  

Tips om het retourneren vlot te laten verlopen: 

  • Gebruik een stevige verpakking om het product in te pakken.
  • Vermeld het adres en retournummer op elke doos.
  • Stop het retouretiket in elke doos.
  • Bewaar je verzendbewijs.

Is het mogelijk om mijn product te retourneren?

Indien je niet tevreden bent over het geleverde artikel, kan je het gratis terugsturen binnen de bedenktermijn van 30 dagen. De bedenktermijn start vanaf de dag waarop je de bestelling ontvangen hebt. 

Je kan ook rechtstreeks contact opnemen met de ondernemer van het artikel. De contactgegevens van de ondernemer vind je bij het gekozen artikel of in de orderbevestigingsmail die je van ons ontving na jouw betaling. Je kan gratis retourneren in de winkel van de ondernemer. 

Er zijn een aantal voorwaarden verbonden aan het retourneren:

  • Het artikel zit in de originele verpakking.
  • Kleding en schoenen zijn niet gedragen en het label zit er nog aan.
  • Dranken en voeding kunnen niet teruggezonden worden omwille van gezondheidsbescherming en hygiëne.
  • Is het artikel te groot? Dan regelen we eerst een ophaaldatum voor jou.

Artikelen die je niet kan retourneren:

  • Cadeaubonnen, vouchers en tegoedbonnen.
  • Software abonnementen/producten waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Digitale artikelen; ebooks en games.
  • Installatie- en inbouwkosten worden niet terugbetaald.
  • Ingewisselde bonnen voor inbouw en/of installatie worden niet terugbetaald.